سیستم‌های اطلاعات مکانی (GIS)

برداشت عوارض شرکت کنترل ترافیک تهران با استفاده از نرم‌افزار مکانی آرک(ARC)

با توجه به اینکه وجود یک سیستم اطلاعات مکانی جهت تصمیم‌گیری در یک سازمان ضروری بوده و داده‌های مکانی همراه با اطلاعات توصیفی مهمترین رکن جهت اتخاذ تصمیم‌های مفید و هدفمند در این سیستم می‌باشد، شرکت مهندسین مشاور سرمدنگار به عنوان شرکت مشاور نقشه‌برداری اقدام به تهیۀ نرم‌افزار تحت موبایل جهت برداشت داده‌های مکانی و اطلاعات توصیفی و نرم افزار تحت وب جهت نمایش اطلاعات برداشتی، جستجو و آنالیز بر روی داده‌های مکانی و گزارش‌گیری‌ مدیریتی برای سطوح مختلف کاربران سازمان نموده است.

اطلاعات پروژه

سامانه وب جی آی اسWebGIS تصاویر ماهواره ای قم

مهندسین مشاور سرمدنگار به عنوان شرکت مشاور نقشه‌برداری و سیستم‌های اطلاعات مکانی دارای تیم تخصصی و باتجربه در زمینه سیستم‌های اطلاعات مکانی GIS، همواره به عنوان مشاور امین اداره کل آمار و اطلاعات استانداری قم همکاری مؤثری در جهت ایجاد سیستم‌های GIS کارآ و قابل فهم در سطح استان را داشته است. دفتر آمار و اطلاعات استانداری قم جهت به اشتراک گذاری تصاویر هوایی و ماهواره‌ای موجود در بانک اطلاعاتی خود(جمع آوری شده در سال‌های مختلف) بین ارگان‌های اجرایی استان و نیز اطلاعات برداشتی از سوی شرکت مشاور سرمدنگار در پروژۀ اطلس شهری، نیاز به طراحی و پیاده‌سازی یک سامانۀ وب GIS را در استان مشاهده و این پروژه را بر عهدۀ مهندسین مشاور سرمدنگار به عنوان مشاور نقشه‌برداری بومی استان قرار داد.

اطلاعات پروژه

برداشت اطلاعات عارضه‌های معابر و فضای سبز شهرداری قم

شهرداری قم به عنوان متولی ایجاد، نگهداری و بروز نگهداشت خدمات شهری، ترافیکی، ساخت و سازهای معابر شهری، المان‌های زیباسازی شهری و محدوده بوستان‌ها و فضای سبز شهری همواره با مشکل نبود یک پایگاه داده مناسب مواجه بوده و در تصمیم گیری‌های کلان شهری، برنامه‌ریزی مناسب و تخصیص اعتبار مالی به حوزه‌های مختلف با مشکلات عدیده ای روبرو بوده است. مهندسین مشاور سرمدنگار به عنوان شرکت مشاور نقشه‌برداری و سیستم‌های اطلاعات مکانی منتخب در این پروژه، در دو فاز اجرایی مختلف اقدام به ارائه خدمات به کارفرمای محترم نموده است. این دوفاز شامل ارائه خدمات نقشه‌برداری و تهیه ژئودیتابیس از محدوده بوستان‌ها و فضای سبز شهری در ۸ منطقه قم و تهیه اطلاعات مورد نیاز از المان‌های سطح معابر می‌باشد.

اطلاعات پروژه

طرح تجمیع کد و تعریف کد منحصر بفرد

شرکت‌های خدمات رسان شامل شرکت آب و فاضلاب شهری، شرکت توزیع برق، شرکت مخابرات، شرکت گاز، شهرداری و اداره کل پست جهت تخصیص یک کد واحد به عوارض تخصصی خود و نیز یک کد واحد (حتی‌الامکان) به واحدهای شهری نیازمند تعریف کدی خاص در بانک اطلاعاتی خود می‌باشند. تفاوت بین ساختار کد هر یک از ارگان‌ها و نیز محدودیت‌های موجود در کدپستی، نحوه ارتباط بین سازمانی را مختل کرده و سازمان‌ها جهت ارتباط پویا و کاهش مراجعه مردم نیاز به تعریف یک واحد منحصربفرد را احساس می‌کنند. اداره کل آمار و اطلاعات استانداری قم به عنوان متولی سیستم‌های اطلاعات مکانیGIS استان پس از درک این موضوع، پروژه‌ای را با همکاری تمام شرکت‌های خدمات رسان سطح استان با هدف تعریف کد واحد و ایجاد بستری برای دستیابی به بانک‌های اطلاعاتی همدیگر با بیشترین ضریب امنیتی تعریف کرده و شرکت مهندسین مشاور سرمدنگار را به عنوان مشاور نقشه‌برداری و سیستم‌های اطلاعات مکانیGIS مسئول ارائه راه‌حل جامع و کامل در این زمینه نمود.

اطلاعات پروژه

نرم‌افزار تملک و مدیریت معادن استان قم

فناوري اطلاعات در حوزه نظارت بر استخراج مصالح از معادن، طيف وسيعي از کاربردها را پوشش مي‌دهد، و در قالب سيستم اطلاعات مکانی جهت مدیریت داده‌های مختلف مکان مرجع توسعه يافته است. در حال حاضر سيستم‌هاي اطلاعات مکانی به عنوان بستري براي اعمال نظارت بر بهره‌برداری از معادن جهت دستیابی به سیستم مكانيزه مديريتي با بهره‌گيري از فناوري اطلاعاتي (IT)، در كشورهاي توسعه يافته و به شكل صحيح بكار گرفته شده است. شرکت مهندسین مشاور سرمدنگار دارای صلاحیت نقشه برداری، سیستم اطلاعات مکانی و فتوگرامتری پایه۲ و به عنوان مشاور بومی استان، همکاری خود را جهت تهیه نرم افزار مدیریتی معادن با اداره کل فنی استانداری قم و با مشارکت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان قم آغاز نمود و نرم افزار مورد نیاز با ضوابط تعیین شده را طراحی و در اختیار کارفرما محترم قرار داد.

اطلاعات پروژه