مدل‌سازی سه بعدی و PDMS

تهیه مدل سه‌بعدی پلنت LAB

مدل سازی سه‌بعدی پلنت‌های صنعتی نفت، گاز، پتروشیمی و نیرو از جمله توانایی‌های مهندسین مشاور سرمدنگار شرکت مشاور نقشه‌برداری می‌باشد. از جمله این پروژه‌ها می‌توان به مدل‌سازی سه‌بعدی ژئومتریک پلنت LAB کشور امارات متحده عربی اشاره کرد. مهندسین مشاور سرمدنگار برای مدل‌سازی سه‌بعدی از روش‌های مختلف اجرایی استفاده می‌کند و در این پروژه مدل‌سازی سه‌بعدی با استفاده از ابرنقاط اسکن شده پلنت مذکور انجام شد.

اطلاعات پروژه

نقشه‌برداری محاسبه دفرمگی مخازن پالایشگاه تهران

در این پروژه کارشناسان مهندسین مشاور سرمدنگار (شرکت مشاور نقشه‌برداری) با بهره گیری از اسکنر لیزری سه بعدی و دوربین‌های نقشه‌برداری توتال استیشن شرایط همه مخازن را بررسی و وضعیت دفرمگی مخازن مذکور را در قالب جداول و نمودارهای مهندسی ارائه کردند. در این روش ابتدا ابر نقطه متراکمی از سطح مخازن تهیه شده و سپس با استفاده از نرم‌افزارهای خاصی آنالیز موقعیت روی ابرنقاط انجام گرفته و در نهایت وضعیت دیوارۀ مخازن در قالب هیستوگرام‌های خاصی به صورت گرافیگی به کارفرمای محترم ارائه شد.

اطلاعات پروژه

تهیه PDMS از خطوط آب آتش نشانی سکوی نفتی سلمان

سکوی نفتی سلمان در منطقه نفت خیز لاوان یکی از مهمترین سکوهای نفتی ایران می باشد. خطرات احتمالی حوادثی از قبیل آتش سوزی، لزوم بازسازی خطوط آتش نشانی فرسوده سکوی مذکور را برای شرکت نفت فلات قاره ایران محرز کرده و در نتیجه تهیه مدل PDMS از خطوط مذکور در دستور کار قرار گرفت. مدل سه بعدی PDMS توسط کارشناسان نقشه برداری مهندسین مشاور سرمدنگار با استفاده از فتوگرامتری برد کوتاه و دوربین های نقشه برداری پیشرفته توتال استیشن تهیه شده و برای طراحی با متریال جدید در اختیار مهندسین مشاور طراح و پیمانکار پروژه قرار گرفت.

اطلاعات پروژه